Известие

Collapse
No announcement yet.

Как, да си направим автоматично вдигане на прозорците от алармата?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Как, да си направим автоматично вдигане на прозорците от алармата?

    Днеска реших най-накрая, да си ползвам вече фунцията на алармата за вдигане на прозорците, след активиране. В случая, колата е 156-ца.
    Необходими са :
    1. 5 бр. диоди(аз използвах 10А по 25 ст.)
    2. Реле, служещо за инвертиране на сигнала от - към +12V.
    3. Поялник и малко кабелчета.

    Централата се намира зад Airbag-а. За достигането и, се сваля жабката.

    Ето схемата, по която се свързва -



    Буксите за означени на тази снимка.




    За да работи автоматичното изключване на моторчетата, понеже алармата има време за подаване на сигнал 30 сек, което е доста и може да ги повреди, трябва да накараме модула да работи и след като се изключи контактния ключ. За целта свързваме от букса B краче 7, към букса А краче 15 или 16. На тези крачета 15 и 16 има постоянен + захранващ блока за управление на централното заключване. След свързването, трябва да поставим диод между краче B7 и Е11 на функционалния блок. Налaга се, защото ще светне цялото табло. След това кабелите от букса A - 10 и 6, се прекъсват и се запояват диоди показани на схемата. Свързването се извършва след диода по посока букса А! Тези диоди се налагат, защото в свободно положение бутоните за прозорците за закъсени към маса и ще се запалят кабелите, които дават сигнала от алармата!!!.








    Сега за сигнала от алармата. Понеже сигнала от алармата е отрицателен, демек -, трябва да го обърнем в +12V. За целта ползваме реле, свързано по схемата. Диодите в случай са неоходими, за да не се отварят и двата прозореца с едно натискане на произволен бутон.



    Всички линий, които за с червено, са вашата намеса в схемата. Крачетата са означени по самата букса. Това е, дано бъде полезно


    http://www.youtube.com/watch?v=hrGQqmjPIkw
    Last edited by GammaRay; d.m.y г., 00:10.
    Alfa Romeo 159 1.9 16V SW

  • #2
    Поздравления за реализацията!

    Имам само един въпрос: Мерил ли си консумацията в покой на модула за стъклата? След като той ще стои захранен непрекъснато, консумацията му при покой е важно да се отчете.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Уттре ще проверя - ако запали значи е добре . Модулът за централното също стои включен така, че няма да има ядове. Ще премеря и ще кажа колко е.
      Alfa Romeo 159 1.9 16V SW

      Comment


      • #4
        Евала! тъкмо утре ми идва новата аларма

        ---------- Post added at 23:14 ---------- Previous post was at 23:13 ----------

        а като отида да си копувам релето какво да кажа? Мерси!

        Comment


        • #5
          Обикновенно 12V реле с нормално отворен контакт, като е добре да издържа малко повечеко по ток(10А например) . Двата диода на релето могат да се спестят, се вземе реле с два нормално отворени контакта, но излиза доста по скъпо.
          Alfa Romeo 159 1.9 16V SW

          Comment


          • #6
            Със сигурност ще имаш доста голямо повишаване на консумацията. Най малкото е че доколкото се сещам осветлението на бутоните ще ти работи постоянно. По-добре използвай реле с двойни контакти и захрани самия блок за управление със 12V също. Така след като алармата спре да подава сигнала за затваряне на стъклата повече няма да имаш никаква допълнителна консумация.
            Решението е добро но само за аларми които имат изход за вдигане на стъкла активен 30 секунди след заключване. Ако алармата няма такъв изход май е по рентабилно да си вземеш готов универсален модул за вдигане на 2 стъкла за около 30 лева и си готов.
            Alfa 75 2.5 QV
            Alfa 147 1.9JTD face

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от mrwrong Покажи съобщение
              Със сигурност ще имаш доста голямо повишаване на консумацията. Най малкото е че доколкото се сещам осветлението на бутоните ще ти работи постоянно. По-добре използвай реле с двойни контакти и захрани самия блок за управление със 12V също. Така след като алармата спре да подава сигнала за затваряне на стъклата повече няма да имаш никаква допълнителна консумация.
              Решението е добро но само за аларми които имат изход за вдигане на стъкла активен 30 секунди след заключване. Ако алармата няма такъв изход май е по рентабилно да си вземеш готов универсален модул за вдигане на 2 стъкла за около 30 лева и си готов.
              Това с подаването на захранване за модула само в момент в който се задействат и стъклата е добра идея, но трябва да се провери това, дали управляващият модул отработва командата, ако едновременно му се подаде и захранване и управляващ импулс за стъклата. При 166-цата например управлението не реагира при тази ситуация и се налага да се реализира леко времезакъснение на импулса за стъклата.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                туй нещо гаранция бута акумулатора. мерете разхода на ток на загасена кола, че ми е интересно.
                JTD 105+

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Това с подаването на захранване за модула само в момент в който се задействат и стъклата е добра идея, но трябва да се провери това, дали управляващият модул отработва командата, ако едновременно му се подаде и захранване и управляващ импулс за стъклата. При 166-цата например управлението не реагира при тази ситуация и се налага да се реализира леко времезакъснение на импулса за стъклата.
                  Нестава - пробвах да подам сигнал от алармата в момента на задействане за 30 сек. на краче B7 - не реагира. Ще сложа закъснение на импулса и ще кажа какво става...би трябвало да работи.

                  Осветлението не работи - затова е диода на краче B7. Работи само един чип и четири транзистора, но ще премеря.
                  Last edited by GammaRay; d.m.y г., 08:35.
                  Alfa Romeo 159 1.9 16V SW

                  Comment


                  • #10
                    какво стана сега колега схемата правилна ли е и рапботи ли? Изтощила ли е акомулатора?

                    Comment


                    • #11
                      Имайте търпение де. Минали са едва 14 часа. Няма как да падне акумулатора за толкова малко време.

                      Моето ГТВ е така направено, с допълнително монтиран модул за дясното стъкло. Двата модула са захранени постоянно 24/7

                      Имал съм случай да не паля колата над 6 седмици, и като и покажа ключа пали чакмак
                      Консумацията е много малка, мерил съм я на времето, но забравих колко беше.
                      Last edited by b_angelov; d.m.y г., 10:50.
                      Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                      Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

                      Comment


                      • #12
                        Консумацията измерена преди 10 мин. е 0.08А или 80mA, което е мисля в нормата. Запали си без ядове.
                        Alfa Romeo 159 1.9 16V SW

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от GammaRay Покажи съобщение
                          Консумацията измерена преди 10 мин. е 0.08А или 80mA, което е мисля в нормата. Запали си без ядове.
                          в нормата е за бензинова кола. тая консумация на дизелова алфа ще проблематизира паленето.
                          JTD 105+

                          Comment


                          • #14
                            80mA е малко над нормалната консумация на покой. Небитрябвало да бута акумулатора. Обаче като гледам си написал 0.08А, ако си го мерил на обхват 1А имай предвид, че там грешката при толкова малки стоийности е много. Провери го при обхват 100mA да не се окаче че консумацията е по-гояма.
                            Alfa 75 2.5 QV
                            Alfa 147 1.9JTD face

                            Comment


                            • #15
                              При второто измерване резултата е този, на 200mА :



                              Предния път нещо друго съм мерил
                              Alfa Romeo 159 1.9 16V SW

                              Comment

                              Working...
                              X